V.V. RILLANDIA JO19-1 - HALSTEREN JO19-1

Memoli Bozkurt (penalty)
Tycho Sierat (schot)

29 september 2018 11:00

Mooie herfstdag, prima omstandigheden om te voetballen tegen Halsteren JO19-1, die vorige week thuis flink onderuit gingen tegen Roosendaal JO19-3..
De eerste helft was in een woord abominabel slecht; inzet matig, passes over 5! meter kwamen niet aan; blauw-wit speelde naar geel-zwart en omgekeerd.... De gasten waren wel gevaarlijker met snelle uitvallen, en na enkele waarschuwingen viel hij dan toch: 0-1. We raakten in het geheel niet in paniek, maar gingen ook geen centimeter beter en feller spelen. Kregen we geen kansen dan, jawel dat wel, maar die waren aan ons niet besteed.
Tweede helft dan; in de rust met zijn allen vastgesteld dat we waardeloos speelden, en dat het tegen deze tegenstander echt wel mogelijk was om de punten hier te houden.
Na enkele fraaie mogelijkheden scoorden helaas de gasten in de 60-e minuut: 0-2. Een nederlaag dreigde, want hoe we ook ons best deden de bal ging er niet in. Gelukkig was er weer wat meer voetbal te zien. In de 77e min. een strafschop wegens hands; Memoli scoorde beheerst de aansluittreffer; 1-2, nog 13 minuten om een beter resultaat te krijgen. Maar in de 83e min. viel de bal bij een counter toch weer tegen ons net: 1-3.
Pffff was het nu over en uit? We gingen desondanks toch door en dat is zeker een compliment waard voor het team.!!
Robin speelde een goede partij, kon de bal goed bij zich houden en kon de bal goed doorspelen.
In de hectische slotfase; alles of niks,  scoorde Tycho in de 90e min. de 2-3. Zat er nog meer in; blessure tijd zou hooguit 3 min. bedragen.
Uit een prachtig genomen vrije trap van Lars, scoorde Zeb  in de 91e min nog mooier de 3-3. De tegenstander liep achteruit en in de allerlaatste seconden van de wedstrijd mikte Mike van dichtbij op de lat.
Het bleef uiteindelijk gelijk, maar wat een enerverend slot; en waartom beginnen we niet zo fanatiek als we eindigen?
Ondanks het onvoorstelbaar slappe spel in de eerste helft toch met hard werken en inzet een puntje. Vorige week zat het tegen, en nu zat het mee; 2 punten uit 2 wedstrijden...maar het hadden er ook 0 maar ook 6 kunnen zijn en dat is voetbal....
Volgende week maar meteen vanaf het begin volle bak erin, dan maken we het onszelf veel makkelijker. Scheidsrechter bedankt voor het fluiten!