GRENSWACHTERS JO19-1G - V.V. RILLANDIA JO19-1

Gijs Heppe (schot)
Gijs Heppe (schot)

17 november 2018 13:00

Prachtige omstandigheden: lekker zonnetje, en een goede grasmat. Tegenstander staat lager op de ranglijst dan wij. Met een verassing erbij: Gijs die probeert ritme op te doen na blessureleed in zijn "oude team", We beginnen meteen goed met enkele kansjes die nog geen doel troffen. In de 13e min is het wel raak, mooi beheerst puntertje van Jelle : 0-1 Lekker! We blijven de bovenliggende partij maar verzuimen om uit te lopen. Na 22 min. maakt Gijs zijn rentree en dat scheelt; de bal blijft ook voorin meer in de ploeg en dat geeft vertrouwen. In de 31e min. de 1-2 van Gijs, en vlak voor rust bekroont Lars een goede aanval van Rillandia 1-3 ruststand.
Tweede helft dan, we komen tot kansjes, geven soms teveel ruimte achter weg, en de tegenstander mag hopen op een aansluittreffer. De strijd word wat feller en soms grimmiger. De gemoederen lopen soms wat op, maar het enige wat je dan moet doen als frustraties oplopen, is blijven voetballen en als het kan scoren: In de 80e min. scoort Gijs de 1-4, de doelpunten vallen nu als rijpe appelen van de boom, de tegenstander buigt en Lars maakt een hattrick (82e, 83e en 89e min) eindstand: 1-7! Echt wel dik verdiend, we belonen onszelf. De laatste goal van Lars was een beauty!
Lekker hoor, eindelijk weer eens een wedstrijd dik winnen, en we blijven ongeslagen, kijken of we dat vast kunnen houden in de 3 resterende wedstrijden.
Compliment voor de onze ploeg, die weer bij vlagen verzorgd, beheerst combinatie voetbal liet zien. Hier mee doorgaan levert resultaat op!
Volgende week uit naar SPS - het enige team zonder puntverlies-