MOC'17 JO19-4 - V.V. RILLANDIA JO19-1

MOC'17 JO19-4

... (penalty)

16 februari 2019 15:00

Op een mooie lentedag half februari naar Bergen op Zoom tegen MOC JO19-4. Op een hobbelig veld mochten wij onze eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen spelen. Zouden we nu de punten een keertje meenemen naar Rilland?
Vaste keeper Ken is geblesseerd, besloten werd om Mike te laten keepen.
In de eerste minuten werd mij al duidelijk dat onze opdracht de punten mee te nemen naar Rilland geen onmogelijke was; zij speelden achterin op een lijn, ideaal om met bekeken steekpasjes de diepte te zoeken met snelle lopers zoals Lars en Roy.
Kansjes kwamen er, maar we profiteerden nog niet, er moest een fout van een van hun verdedigers aan te pas komen waardoor Lars de 0-1  in de 17e min. makkelijk kon binnenschieten.  De tegenstander gaf zich niet gewonnen, uit een hoekschop voorkwam Mike een zekere treffer.  Jammer dat we in  deze periode de score niet konden verdubbelen, want in de allerlaatste seconde van de eerste helft werd het toch nog 1-1....

Het spelbeeld in de 2e helft veranderde niet, binnen het eerste kwartier scoorde Lars met een diagonaal strak hard schot mooi de 1-2 binnen, we verzuimden om de score op te voeren, grote kansen werden gemist.
In de 68e min. dan de genadeklap? door Twan : 1-3! Toch hielden we de tegenstander in de wedstrijd door nog een paar 100% kansen niet te verzilveren, en in de 85e min een terechte strafschop tegen, daar hadden we de VAR niet voor nodig..2-3.

Gatver, zouden we toch deze wedstrijd nog uit handen geven?
Er kwamen 5 min. extra tijd bij, en in de eerste minuut van de extra tijd, een snelle counter ingeleid door Roy en goed afgerond door Lars; 2-4. ( Een hattrick).
De drie punten nemen we dit keer mee naar Rilland, compliment voor het hele team, voor de discipline en werklust, en dat met bijna geen training in de benen. Ik weet zeker als we met zijn allen wat meer gaan trainen dat we de bal vaker naar elkaar kunnen passen ipv naar de tegenstanders. Soms was het spelbeeld daardoor erg rommelig en onzorgvuldig. Wel hebben we gespeeld naar onze mogelijkheden, met combinatievoetbal en steekpassjes vanuit het middenveld.
Ook helpend was het accepteren van elkaars mogelijkheden en beperkingen, dat maakt een team sterk. Roy bedankt dat je er bij was; Mike krijgt van mij ook een compliment extra voor zijn keeperswerk; goed gedaan!
Ook de scheidsrechter van MOC, bedankt voor het faire fluiten van de wedstrijd.