Kloetinge JO19-3 – Rillandia JO19-1 3 – 1 ( 1 – 1)

Kloetinge JO19-3

Onder 19, JO19-1, Groep 6 65

2 september 2017 13:00

Kloetinge JO19-3 – Rillandia JO19-1       3 – 1  ( 1 – 1
De eerste wedstrijd voor dit jonge team (6 eerstejaars A en rest 1-2e jaars B), met afzeggingen van Bart, Alex, Zeb, Rick. Vooral in de verdediging moesten daarom veel aanpassingen komen. Ook een nieuw lid Robin Gottheil (welkom! ) deed voor de eerste keer mee. Ook Lars Klootwijk (C-speler) deed de volle 90 minuten verdienstelijk mee.

Met een krappe selectie van 12 op naar Kloetinge JO19-3, die een klasse hoger is ingedeeld. Voor ons is het beker programma een welkome serie wedstrijden om te bezien hoe het niveau verschilt t.o.v. van vorig seizoen (B à A). In de  verdediging werd goed gespeeld de 2 “nieuwe” backs: Memolie en Mike moesten behoorlijk aan de bak op deze posities, Xander en Charaf vormden het centrale duo en deden dat best wel goed.

Middenvelders; het hart: Tycho en Davie moesten alle zeilen bijzetten en kregen steun van de Twan en Lars, de voorhoede Gijs en Kamil moesten ongelofelijk veel loopwerk verrichten. Ken was een betrouwbare solide keeper.

De wedstrijd dan: Het was een sportieve wedstrijd (op een keer na dan, toen zij vergaten de bal terug te geven nadat we de bal uit het spel hadden gewerkt vanwege blessureleed bij Kloetinge) en een pluim voor de scheidsrechter waarop niets viel aan te merken, prima gefloten!

Kloetinge JO19-3 was vaker in balbezit en iets sterker, m.n. de 2e helft. Het niveau van deze tegenstander viel ons best wel tegen, we hadden er veel meer van verwacht of vielen wij mee….? In de 11e minuut de achterstand 1-0, in een wedstrijd waarin we aardig combineerden, maar vooral veel inzet toonden kwamen we in de 35e min. op 1-1 na een vrije schop van Gijs. In de 2e helft was het iets meer tegenhouden en de bal wegwerken dan zelf voetballen. Na 25 minuten in de 2e helft kregen we een 100% kans maar helaas de bal ging er niet in; en wat zo vaak gebeurd de eerste de beste aanval van hen ging er wel in: 2-1 (in de 71e minuut). We gingen nu wat meer op zoek naar de gelijkmaker, maar in de slotminuut viel de 3-1; ietwat geflatteerde einduitslag, maar we konden met het vertoonde spel, de inzet goed leven. Als dit een graadmeter was dan is er nauwelijks verschil tussen derde en vierde klasse. Volgende week thuis de 2e bekerwedstrijd tegen Apollo JO19-1 met een complete selectie..