Rillandia JO19-1 - Apollo '69 JO19-1 3 - 2 ( 2 - 1 )

ST HKW '21/Apollo'69/DWO'15 JO19-1

Gijs Heppe (schot)
Gijs Heppe (schot)

Onder 19, JO19-1, Groep 6 65

9 september 2017 12:30

Rillandia JO19-1 - Apollo '69 3-2  (1-1)
Met een bijna volledige selectie (afzeggingen van Thomas, Alex en Rick) konden we weer de wei in voor de 2e bekerwedstrijd; mooie gelegenheid om te oefenen; ook nu weer een derdeklasser als tegenstander.
Met een lekker zonnetje gestart, heerlijk weer, maar er was via buienradar, regen voorspeld.. In de beginfase een wat aftastende fase, waarin Apollo de score in de 10e minuut opende met een snel genomen vrije schop: 0-1. Binnen 2 minuten scoorde Gijs beheerst de gelijkmaker: 1-1. In de 15e minuut werd een treffer van Apollo afgekeurd wegens gevaarlijk spel.... Was wat discutabel, maar goed, er waren kansjes over en weer. In de 23e minuut was het even over met het zonnetje en dreigende donkere wolken bezorgden ons, zoals voorspeld regen met een klap onweer. In de 31e minuut dan toch Rillandia met Gijs die met een bekeken schot de 2-1 maakte. Nog voor de rust hadden we eigenlijk de score moeten vergroten, maar helaas. Er werd bij vlagen goed gecombineerd en met durf gespeeld. In de 38 e minuut was er een flits en meteen een klap, meteen het sein om te stoppen met voetballen. De pauze kwam 7 minuten te vroeg. In overleg na de pauze eerst de 7 minuten uitspelen, wisselen van speelhelft en dan meteen de 2e helft er achter aan. Tweede helft was rommelig, en een stuk minder dan de eerste helft, minder durf, teveel balverlies...jammer.
Er werden door ons veel kansen gemist, de tegenstander was soms best dreigend, en zoals zo vaak als je de kansen niet zelf maakt, doet de tegenstander dat; in de  69e minuut een rommeldoelpunt na een afgeslagen corner ging er erg knullig in, er waren wel vier spelers die de bal half raakten en de bal: 2-2. Tegen de verhouding in maar dat telt niet. We gingen er nog voor om de winnende te maken, en achter de deur dicht te houden. En het lukte uit een corner kopte Zeb in de 81e minuut raak: 3-2. De tegenstander probeerde het nog wel, maar veel mogelijkheden kwamen er niet meer. de wedstrijdpunten werden met verve behouden. Mooi mannen,  de eerste gewonnen wedstrijd is een feit. We gaan door het verlies van vorige week niet verder in de bekercompetitie.
Compliment voor onze jongens, goed geknokt, nu nog meer kansen benutten en dan komt het helemaal goed!..toch?  volgende week vrij en dan begint daarna de competitie, dus nog tijd genoeg om wedstrijdritme op te doen.