9-12-2017; Zeelandia Middelburg JO19-5 - v.v. Rillandia JO19-1

Bart Spelier (schot)

Onder 19, JO19-1, 4e klasse 01

9 december 2017 14:30

Een na laatste wedstrijd uit tegen 1 van de 3 teams van Zeelandia (JO19-5), we moeten winnen om in de top 3 te blijven. Tegenstander is fysiek sterker en ouder, maar voetballend moeten we ze gezien de uitslagen wel kunnen hebben. We spelen eerst met de wind tegen, bij tijd en wijle is het best wel koud trouwens, maar het spel van ons is verwarmend, met veel meer effectiviteit slaan we al in de 16e minuut toe: Alex staat op de juiste plek: 0-1! Vier minuten later een vrijwel identieke situatie en weer staat Alex er; 0-2. In de 26e minuut dan de 0-3 door Bart. We zitten op rozen, we zijn beter en effectiever. Toch in de 36e minuut een wonderschoon tegendoelpunt; Ken was kansloos, en eerlijk is eerlijk dit was een prachtige goal: 1-3 tevens de ruststand.  We spelen voor rust 10 minuten met een man minder vanwege een gegeven gele kaart voor praten, vond het zelf een zware straf en gezien de wedstrijd totaal onnodig gegeven. Tweede helft dan: we misten enorm veel kansen en een verdere uitloop met 2-3 doelpunten bleef uit. We speelden op zich wel goed, maar de scherpte ontbrak om de wedstrijd helemaal op slot te gooien. 10 minuten voor tijd de 2-3, het zal toch niet.... Zoveel kansen missen en de tegenstander in de wedstrijd houden. We bleven uiteindelijk met 10 tegen 10 overeind, geen kans meer weggegeven. We maakten het onnodig spannend want je weet maar nooit, de bal is nog steeds rond. We hebben ons doel bereikt; 3 punten mee terug naar Rilland en onze derde plaats vastgehouden. We kunnen terugkijken op een goede najaarscompetitie, met een beetje geluk had er echt meer in gezeten, maar dat nemen we mee voor de voorjaarscompetitie. Bedankt jongens en ook  de ouders die ons brachten met de auto s.