Heerlijk spannend potje voetbal in Yerseke

Yerseke JO13-2

Tijn Kil (schot)

28 april 2018 10:45

Vandaag de uitwedstrijd in en tegen Yerseke. We misten 4 spelers en hadden dus maar 12 man. Yerseke miste ook wat spelers en dat werd al opgemerkt door de spelers zelf.. JO-13-1 was blijkbaar vrij van Yerseke. Geeft niks, juist leuk en leerzaam om wat extra tegengas te krijgen. Het was lekker en goed voetbalweer en om 10.45 floot de uitstekende scheidsrechter voor de aftrap. De eerste helft was leuk maar ook matig: veel kansen aan beide kanten, maar beide keepers en beide verdedigingen heilden de aanvallers van de doelpunten af. Tot halverwege de eerste helft. Na wederom slecht inspelen (jongen en meiden, we moeten toch eens beter gaan kijken naar wie we de bal trappen als we hem hebben!) kreeg een speler van Yerseke alle ruimte om vanaf korte afstand de bal in de goal te schieten, 1-0.  In de rust hebben we met elkaar besproken dat we echt beter moesten passen en de kansen moesten gaan maken!! Na rust een zelfde beeld, kansen over en weer, maar de beste waren voor ons. Te vaak wachtten we te lang of gaven we terugspeelballen ipv schoten op de goal. En zoals zo vaak gaat het dan fout aan de andere kant. 1 van de kansen die Yerseke kreeg ging er wel in, 2-0. Een grote teganvaller. We bleven wel aanvallen en ook Yerseke maakte fouten, een klutsbal kwam voor de voeten van Dito die scoorde 2-1. We hadden nog kans.. Heel snel erna een vrije trap voor Yerseke, we letten niet op en bleven praten, Yerseke gat gewoon door, we laten ze lopen en een hele vrije kans voor Yerseke, 3-1. Nu leek het echt gedaan. toch bleven we vechten en Seldon zette goed door vanaf links en scoorde zeer fraai de aansluitingstreffer 3-2. Zou het dan toch nog?? En jahoor, Tijn speelde zich fraai vrij en scoorde nu gelukkig wel, yesssss 3-3. Met nog 2 minuten op de klok en 2 aangegeven minuten extra tijd volgde nog spannende momenten voor beide goals maar het slotoffensief was voor Yerseke. Wederom brak het meisje door (ze kan heel goed voetballen, maar werd vandaag uitstekend uitgeschakeld door Vera, complimenten!!) maar een Casillas teen van Dion zorgde voor een corner. Deze corner en vervolgens nog een corner zorgden voor nog 2 spannende momenten voor onze goal maar een 3-3 einduitslag in deze spannende, sportieve en leuke wedstrijd was het eindresultaat! Jongens en meiden, prima gewerkt (vooral de tweede helft!), blijf oefenen op afwerken want we misten wederom enorm veel kansen deze wedstrijd. En het belangrijkste: hou gewoon je mond tegen de scheidsrechter: nu was het Seldon die naar de kant moest, maar het valt ons op, we praten teveel tegen de scheidsrechter en elkaar. Je haalt jezelf gewoon uit de wedstrijd, doe het niet. Lekker trainen deze week en volgende week woensdag spelen we thuis tegen Meto.