RCS JO19-2 - v.v. Rillandia JO19-1 1 - 5 ( 0 - 2 )

RCS JO19-2

Bart Spelier (schot)
Bart Spelier (schot)
Gijs Heppe (penalty)
Gijs Heppe (schot)

5 mei 2018 12:00

Op een zonnige, warme bevrijdingsdag mochten we weer de wei in; kunstgras wei dan wel te verstaan. Tegen de nummer laatst in de poule; meestal is dat geen garantie voor goed voetbal van onze zijde... We hebben  vaak sterke, betere tegenstanders nodig om boven onszelf uit te stijgen.
In Souburg was het helaas geen al te beste partij, maar dat de punten mee zouden gaan naar Rilland lag wel voor de hand. We hebben in de hele wedstrijd  heel veel kansen gehad om een doelpunt te maken, maar de eerste helft duurde maar liefst 33 minuten voordat we doel troffen; Bart brak de ban: 0-1, 3 minuten later weer Bart die met de 0-2 de ruststand bepaalde. Kamil speelde weer mee, was vrij van blessures, Zeb speelde voorzichtigheidshalve een halve wedstrijd en dit ging gelukkig goed.
De 2 e helft een strafschop in de 52 e minuut, Gijs scoorde weer - in 2 e instantie- Thomas maakte uit een mooie voorzet heel fraai de 0-4 in de 71e min. Veel spelers kregen kansen, grote en kleine, maar het mocht niet lukken, de beste speler van het veld was onbetwist de keeper van RCS en dat zegt genoeg. In de slotfase maakte Gijs de 0-5, en de tegenstander scoorde na een miscommunicatie achterin de eretreffer; eind stand 1-5.
We speelden vooral in de eerste helft te veel de lange bal i.p.v. goed te combineren, hetgeen we eigenlijk het beste kunnen. Passes waren ook vaak onnauwkeurig, misschien speelde het kunstgras hierin een rol, we zijn gewend aan grasprieten en hobbels.... Neemt niet weg dat we weer gewonnen hebben, nu 6 wedstrijden op rij!!! We gaan natuurlijk voor 9 wedstrijden op rij, elke wedstrijd is nu een finale!
De scheidsrechter floot overigens beste een  goede wedstrijd.

De belangrijke partijen komen er nu aan; komende woensdag uit tegen Zeelandia JO19-4 die vandaag uit won bij Luctor! Nu is er nog maar 1 ploeg (SJO FC de Westhoek JO19-2) met minder verliespunten (eentje) dan wij. We hebben het nu in eigen hand. Daar we wedstrijden meer gespeeld hebben voeren we de ranglijst nog steeds aan!