Zeelandia Middelburg JO19-4 - v.v. Rillandia JO19-1 5 - 1 ( 3 - 1 )

Zeelandia Middelburg JO19-4

... (kopbal)

9 mei 2018 19:00

Woensdagavond uit in Middelburg, op diverse velden inhaalwedstrijden. Lekker weer voor een lekker potje voetbal.. Belangrijk, want we spelen hier
voor onze laatste kans. Geblesseerd zijn Bart en Gijs en diverse spelers met lichte blessures. Tegenstander komt flitsend uit de startblokken, voor ons is het alleen maar tegenhouden. Ons spitsenduo aan de kant en dat merken we. De middenvelders weten de spitsen niet te vinden, en dat resulteert in alleen maar aanvallen van Zeelandia, die met een zeer goede nummer 9 en nummer 11 hun uitblinkers hebben (ik kan me niet voorstellen dat zij beiden deel uitmaken van het team van Zeelandia A4). Het is een goede ploeg die verdiend met 2-0 voorkomen, we hebben nog geluk dat het nog maar 2-0 staat. In de 37e min onze eerste echte aanval die resulteert in de fraaie aansluittreffer door Mike. Binnen de minuut vergroot Zeelandia de marge weer tot 2. Tot de rust blijft het zo.
Gijs wil het in de 2e helft toch even proberen, en we merken meteen dat we beter in de wedstrijd komen, doordat we een aanspeelpunt hebben en iemand die de bal kan vasthouden; het resulteert in enkele kansen. Toch is het uit een corner in de 53e min. 4-1; nu kunnen we alleen maar strijden voor een beter resultaat, en dat deden we. Wat ik al eerder zei, we bleven tot de laatste minuut wel voetballen om de stand dragelijker te maken. Kamil kreeg een grote kans, Roy kreeg ook een kansje, maar we zouden niet meer scoren. Zeelandia deed dat nog 1 x in de 72e min; de eindstand werd: 5-1. Illusies voor de titel kunnen we nu vergeten. Er resten nog 2 wedstrijden: 24 mei tegen SJO FC de Westhoek (ook nog kanshebber) en 26 mei tegen Apollo 69. En dan zit het seizoen er weer op.