's Heer Arendskerke JO19-2 - v.v. Rillandia JO19-1 2 - 3 ( 0 - 1 )

's Heer Arendskerke JO19-2

1 september 2018 10:30

Eindelijk is het dan zover; eerste bekerwedstrijd uit tegen s Heer Arendskerke. Prachtig veld, zij hadden  vrijwilligers die de  mogelijkheid hadden om de matten te sproeien tijdens de droge zomer.
Wij beschouwen de bekerwedstrijden als mooie oefenpotten voor de competitie; ook moeten we wennen aan de nieuwe samenstelling van ons team. We verwelkomen 4 jonge spelers (eigenlijk nog B-junioren).  Na 2 traingsweken is het conditioneel nog niet 100% en de warmte speelt ons ook parten. Na 30 seconden hebben we al een reuze kans, maar die gaat er niet in. Na over en weer wat kansjes en "hotsen-knotsen" - voetbal komen we langzamerhand beter in de wedstrijd en zijn zeker de bovenliggende partij en gaan we ook -gelukkig- wat meer voetballen. Uiteindelijk scoort Twan onze eerste goal in de 33e minuut ; 0-1.  Roy had daarvoor al op de paal geschoten.
De tweede helft begonnen we flitsend;  binnen 6 minuten: 0-3 door Lars en Twan, mooi combinatie voetbal en gebruik makend van de ruimte. Kat in het bakkie zou je zeggen. In vrijwel dezelfde minuut als de 0-3 scoort VVA de 1-3 en ruiken ze bloed. Wij gaan steeds meer achteruit i.p.v. orde op zaken te stellen. We worden wat overrompeld door de dadendrang van VVA en ze komen op 2-3, met nog een half uur te gaan! Er zouden nog veel benauwde momenten komen; en krijgen ook zelf kansen om aan alle onzekerheid een eind te maken, maar er zal geen goal meer vallen, ook dankzij noodzakelijke reddingen van een goed keepende Ken. Het blijft 2-3 en de drie punten gaan mee naar Rilland!
Nieuwkomers in het team vandaag;  Jelle en Lars welkom!
Als laatste nog een vermelding voor Twan; goed gespeeld man en 2 goals en een assist!