Rillandia JO19-1 - Zeelandia JO19-3 9 - 0 ( 6 - 0 )

Zeelandia Middelburg JO19-3

Davie Vos (schot)
Gijs Heppe (penalty)

Onder 19, JO19-1, 4e klasse 01

23 september 2017 12:30

Heerlijk weertje, prachtig strak veld -en Aad die voor ons zijn laatste wedstrijd floot- begonnen we aan onze eerste competitie wedstrijd van ons seizoen. Na even aftasten bleek dat onze voorhoede spelers veel te snel waren voor de verdediging van onze tegenstanders.. In de 7e minuut scoorde Gijs na een mooie diepte pass beheerst de 1-0. In de 15e min. maakte Davie er 2-0 van. Wat combineerden wij goed, van achteruit durven te spelen, het middenveld met Tycho en Davie als goed ingespeeld blok in het centrum. De vrije man werd steeds gevonden. Ik vond de hele eerste helft prachtig om te zien; veel combinaties en echt goed voetbal vanuit alle linies. Als we het op het fysieke hadden laten aankomen zouden we tegen hen kansloos zijn geweest, maar wie jonger en kleiner is moet slim zijn en de bal het werk laten doen. Fijn om te zien dat we allemaal bereid zijn voor elkaar te werken! In de 17e minuut Gijs 3-0 weer dwars door de verdediging heen, die traag oogde.  Een minuut later 4-0 (Gijs) en in de 21e min. 5-0, wederom Gijs die beheerst scoorde, na een werkelijk prachtiger counter die begon bij Xander. Bart had ook een aantal mooie kansen, maar het mocht vandaag niet, toch waren zijn assists op Gijs van grote waarde. (Dubbele cijfers bij rust had gekund). Nog voor rust in de 39e min. uit een penalty de 6-0 (Gijs) was tevens de rustsstand.
Gijs en Bart moesten de 2e helft laten voor het was want zij gingen met het 1e elftal mee. We kregen versterking van Lars (C junior). Onze verdedigers (Zeb, Rick, Xander, Alex, en Charaf) speelden zeer gemotiveerd en gedegen hun partij. Zeb nam de rol van aanvoerder op zich in de 2e helft. Ken keepte een wereld partij en hield zijn doel schoon; klasse man!  Laat ik alle spelers maar even noemen: middenvelders Tycho en Davie stonden goed en zij combineerden en strooiden met goede passes. Robin, Twan en Kamil speelden ook een prima partij. Voorin deed Mike het goed met zijn loopacties. De tweede helft was het even zoeken en Zeelandia ging op jacht naar een eretreffer, en die hadden ze bijna te pakken, maar dan stond Ken er nog die de bal net voor de lijn wist te pareren. Twan schoot nog op de paal, en Tycho schoot op prachtige wijze de bal onderkant lat, maar de goal? werd niet goedgekeurd. In het laatste gedeelte van de wedstrijd liepen wij nog verder uit door Mike, die toch maar even een hattrick scoorde, in de 76e, 82e en 86e minuut scoorde hij beheerst, de eindstand werd dan ook bepaald op 9-0. Prachtig gespeeld mannen! Het enige wat je zou kunnen noemen is dat de score aan de te lage kant bleef. Wij waren in ieder geval zeer tevreden over de inzet, werklust en spelvreugde en vooral het gedurfde voetbal. We bedanken Aad voor het fluiten van zijn laatste wedstrijd voor ons, niks op aan te  merken, prima gefloten. Het was ook een sportieve wedstrijd.