Kloetinge JO19-4 - Rillandia JO19-1 0 - 5 ( 0 - 2 )

Kloetinge JO19-4

Davie Vos (schot)
Gijs Heppe (schot)
Gijs Heppe (schot)
Tycho Sierat (schot)

Onder 19, JO19-1, 4e klasse 01

30 september 2017 12:45

Met een bijna complete selectie weer op weg naar Kloetinge; na eerst wat oponthoud op de snelweg (werkzaamheden) ook 20 minuten vertraging tot de wedstrijd eindelijk begon. Het was inmiddels vrijwel droog geworden en we speelden op kunstgras dit keer. De verwachtingen waren hoog gespannen na de zo goed gespeelde wedstrijd vorige week.. Helaas was onze tegenstander een maatje te klein en speelden zij een soort: 1-8-2 systeem. Zij deden er alles aan om ons spel te ontregelen, in de hele wedstrijd hebben zij volgens mij niet 1 kans gekregen... Fysiek gingen zij er veel feller in, hetgeen  wat voor wat irritaties zorgde, precies het strijdplan van de tegenstander? Wij daarentegen speelden slecht, was net of we voor het eerst op kunstgras speelden, heel veel passes mislukten, zeker de eerste helft was het soms niet om aan te zien. Als we nou eens rustig zouden blijven, de bal vast houden en  geduldig en verzorgd zouden voetballen,.....Toch kwamen we na enkele grote kansen die allemaal op de keeper gericht waren in de 16e min. op een 0-1 door een attente Twan die bal mooi intikte. In de 29e min scoorde Davie in een soortgelijke situiatie voor het doel voor de 0-2, tevens ruststand. In de 2e helft een iets beter Rillandia, maar het liep niet over; in de 65e min. dan de treffer van Gijs, met een beheerst schot zorgde hij voor de 0-3 en een drietal minuten later was het 0-4. Mike schoot in kansrijke positie nog op de paal en raakte met een fraai schot de lat. Het slotakkoord was voor Tycho met een mooi schot van buiten de 16 die de keeper wat onhandig door zijn handen liet glippen: 0-5.
Speciaal vermelding dit keer voor Alex;  hij speelde een goede en gedegen wedstrijd op diverse posities: middenvelder, rechtsback en voorstopper, zonder mopperen deed hij zijn taak, hulde! De scheidsrechter vond ik prima fluiten,vaak de voordeel regel toepassend.
De 2 tot nu toe gespeelde wedstrijden in de 4e klasse waren te gemakkelijk voor ons en we zouden eigenlijk meer tegenstand wensen, we gaan kijken of we het onszelf wat moeilijker kunnen maken door bij de KNVB aan te vragen of we een klasse hoger kunnen spelen.