korfbal uitslag JO-13

Nieuw Borgvliet JO13-1

24 maart 2018 9:15

Vandaag moesten we naar het gezamenlijke complex van FC Bergen en Nieuw Borgvliet in Bergen op Zoom.
We speelden tegen Borgvliet. Tegen Wemeldinge hadden we de eerste driepunter binnen en wilden dit vandaag een positief vervolg geven.
In het begin van de wedstrijd werd duidelijk dat ook vandaag een driepunter mogelijk was.
We begonnen lekker fel en Borgvliet kwam er niet aan te pas. Al snel dcoorden we de 01 en 0-2., lekkerrrr.
De eerste bal naar voren van Borgvliet betekende meteen de 1-2, een fikse tegenvaller en totaal onnodig!
Dit had een waarschuwing moeten zijn, maar we dachten dat de wedstrijd al gewonnen was, helaas helaas.
Het spel werd minder maar toch scoorden we de 1-3.
Deze had beter niet kunnen vallen, want wat we daarna presteerden was kortweg waardeloos.
We leverden iedere bal in, speelden elkaar niet goed aan, ballen over 5 meter werden verkeerd gespeeld, de tegenstanders kregen vrij baan naar onze goal en binnen 5 minuten was het van 1-3 opeens 4-3...!!
Jongens en meiden, een keer minder spelen is echt niet erg maar er met de pet naar gooien wel.
Onze kracht is altijd dat we een echt team zijn, we hebben geen 16 Messi's en Ronaldo's in ons team en samen wonnen we toch al veel wedstrijden.
Maar als we gaan denken dat je niet mee hoeft te lopen met je man, iemand anders het dan wel oplost en we gaan ook nog op plaatsen lopen waar we niet zijn opgesteld, dan wordt het lastig.
We trokken onze benen terug, lieten de tegenstanders gewoon lopen, stonden te dekken op 10 meter, ofwel dit was niet best vandaag.
Luister naar elkaar als iemand iets zegt, niet meteen een grote mond en als de leider iets zegt probeert hij je beter te maken, luister dan gewoon!
Positieve uitzondering en dat mag echt gezegd worden vandaag was Dito: 1 van de jongsten maar die ging er volle bak tegenaan, zeurt niet en voert netjes zijn taak uit, neem een voorbeeld aan hem! Uitslag werd uiteindelijk 5-4 overigens..
Volgende week tegen SKNWK gaan we er weer tegenaan, we gaan laten zien dat dit eenmalig was! Zet hem op jongens en meiden. We kunnen veel beter en dat gaan we volgende week laten zien.